Az üzleti szektorban a mobilalkalmazások számos előnyt kínálnak, amelyek segítségével hatékonyabban és eredményesebben működhetünk. További megkérdőjelezhetetlen piaci előnyük, hogy segítik az üzleti növekedést és versenyképességet. Egy jól tervezett és hasznos alkalmazás vonzza az új felhasználókat, növeli a már meglévő vevők lojalitását és fokozza a márka arculatát. Emellett lehetőség nyílik új bevételi források létrehozására, például az alkalmazásban elhelyezett hirdetések vagy a prémium funkciókért fizetendő díjak révén. Felmerülhet a kérdés, már van weboldala az üzletemnek, így is szükségem van mobilalkalmazásra? A statisztikák szerint igen!
Összes interneten töltött időből mobilon töltött idő %-ban
A számok azt mutatják, hogy az átlagos felhasználó az internetet töltött idejének több mint 50%-át a telefonján tölti el. Azt is jól látjuk, hogy ez Európán nagyjából átlagosan napi 3 óra, tőlünk keletebbre pedig akár a napi 5, 5 és fél órát is elérheti.
Applikációkban töltött idő órákban.
Jobb interakciós arányok, jobb konverzió és kényelmes online vásárlás:
Miben múlja felül az applikáció a mobil weboldalt, és hogyan vezet ez nyereséghez?
Kényelem:
A kezdőképernyőről egy érintéssel megnyitható közvetlen hozzáférés javítja a felhasználók kényelmét és ösztönzi a gyakori használatot.
Gyorsabb betöltési idők:
Mivel a mobilalkalmazások közvetlenül telepítve vannak a felhasználó eszközére, gyorsan hozzáférhetnek az adatokhoz és a tartalomhoz anélkül, hogy minden egyes interakcióhoz internetkapcsolatra lenne szükségük. Ennek eredményeként a mobilalkalmazások gyorsabb betöltési időt és simább felhasználói élményt nyújtanak a mobil-first weboldalakkal összehasonlítva.
Kiemelkedő felhasználói felület:
Egy kiemelkedő mobilalkalmazás kiemelkedő UX/UI dizájnnal felszerelve érkezik, amely érintőképernyő használatára van optimalizálva. Ez jobb felhasználó élményt nyújt, megkönnyíti a felhasználók számára az alkalmazás használatát és a feladatok hatékony elvégzését.
Eszközfunkciók kihasználása:
A mobilalkalmazások kihasználhatják az eszköz különböző funkcióit, mint például a GPS, a kamera, mikrofon és értesítések. Ezek a funkciók növelik az alkalmazás funkcionalitását és személyre szabott élményt nyújtanak a felhasználók számára a mobil-first weboldalakkal szemben.
Értesítések:
Az értesítések a mobilalkalmazások egyik legnagyobb előnye, ezek ugyanis testreszabhatóak, olcsóbbak és nagyobb százalékban megnyitottak mint más kommunikációs csatornák. Emellett azonnali információkkal szolgálhatnak ajánlatokról, eseményekről vagy más releváns tartalmakról. A Reckless álltal készített tanulmány szerint, míg például az e-mailek CTR-je csupán 2%, az applikációk álltal küldött értesítések elérhetik akár a 28%-ot is! Az értesítések jól használhatóak inaktív felhasználók újbóli bevonására, emellett akár lokáció vagy más felhasználói adat alapján is testreszabhatóak, ami segít célzottan értékesíteni felhszanálóink felé.
Ezek az előnyök egyértelmű előnyökhöz vezetnek, a következők a statisztikák a mobile-first weboldalakkal szemben:
- A felhasználók 4.2x több terméket néznek meg applikációkban
- A szórakoztató alkalmazások 233%-kal magasabb konverziót érnek el ugyanabban az iparágban a mobil weboldalakhoz képest.
- Az utazási alkalmazások 220%-kal magasabb konverziót érnek el.
- A kereskedelmi alkalmazások 94%-kal magasabb konverziót érnek el
- Az átlagos konverziós arány háromszoros a mobil weboldalakkal szemben
Az adatok a Criteo/Data.ai jelentéseiből származnak.
Applikácókban költött pénz az elmúlt évek első felében
Márkajelenlét
Amikor egy felhasználó bezárja a böngészőjét, az a weboldal ezzel egyidőben eltűnik az eszközről, ezzel szemben egy bezárt mobilalkalmazás továbbra is jelen van az eszköz kezdőképernyőjén. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó minden alkalommal emlékeztetve lesz annak használatára, ezáltal nagyobb valószínűséggel marad kapcsolatban az üzletével és használja az alakalmazást. Az applikáció a mobilalkalmazások áruházaiban, például az App Store és az Android Play áruházban is jelen lesz. Ez egy teljesen új csatornát biztosít márkája ismertségének növelésére, új látogatókat és ügyfeleket vonz az alkalmazásához és tovább emeli a márka megbízhatóságát, jelenlétét és arculatát.
Hatékonyabb és kevésbé költséges marketing
A mobilalkalmazások fokozzák a marketing és promóciós lehetőségeket, mivel a felhasználóknak aktívan ki kell keresniük és telepíteniük az alkalmazást. A marketing szakértők az alkalmazás használatát figyelve célzott promóciós stratégiákat alkalmazhatnak, hogy konkrét felhasználókat célozzanak meg a felhasználási szokásaik alapján, emellett akár olyan bevonási eszközöket is alkalmazhatnak, mint ajánlatok, versenyek és kampányok az alkalmazásban. Egy másik nagy előny, hogy a mobilalkalmazások költséghatékonyak a marketing szempontjából.
A mobilalkalmazások segítenek a vállalkozásoknak marketing kampányok indításában, hiszen az azokban való hirdetés kevesebb tőkét igényel, mint a hagyományos módszerek, például fizetett rádió, TV és online reklámfelületek. Ez azt jelenti, hogy pénzt takaríthatunk meg a vállalkozásokban azáltal, hogy az alkalmazás megszünteti a kézzelfogható marketing eszközökre való szükségét, és csökkentheti az élő marketing kampányok költségeit.
Éves applikácio letöltések milliárdban
Adatgyűjtés
A mobilalkalmazások rendkívüli adatgyűjtési lehetőségeket kínálnak. Elemezhetjük a gyűjtött adatokat, hogy azonosítsuk a vásárlói mintákat és a marketing taktikákra adott válaszokat. Emellett a vállalkozások össze tudják kapcsolni az alkalmazásból származó adatokat más forrásokkal, például a közösségi média platformokkal és közvetlen vásárlói interakciókkal. A vállalkozások ezeket az információkat egyesíthetik és elemzhetik, hogy jobban megértsék a vásárlói érdeklődést és vásárlási trendeket. A vállalkozások régóta támaszkodnak kérdőívekre az ügyfélkapcsolatok monitorozásához, de a mobil eszközök elterjedésével felhasználási szokásokról szóló információkat is gyűjthetnek az alkalmazásokból. Azt is figyelemmel követhetjük, hogy milyen gyakran használják az ügyfelek az alkalmazást és milyen promóciók érdeklik őket. Ezek az információk segíthetnek pozitív ügyfélkapcsolatokat építeni és fenntartani.
Pálos Bence
Codingo